Wednesday 8 June 2011

Rintihan sEorang hamba ALLAH

Kdg2 aku  t’pk…
knapa aku di cipta??????
Adakah hanya saje2….@
Ada hikmah di sebaliknya….
Tp smpai skrg aq blom b’jumpa hikmah tersebut….

Namun setelah aq tahu tujuan aku diciptakan…
(khalifah  2:30  & abid   51:56)
Aku rse gembira…
Dlm mse yg sme aku berasa takut….
Tp npe aku rse takut…
Npe aku rse gembira….
Masih belum terjawab persoalan ini…..

Dalam mse yg sme ak b’usaha untuk mencari jawapan t’sebut…
Aku tau sbb ap ak rse tkot…..
Aku tkot klu aq m’jd ftnah kpd agama islam…
Aku ni pmbawa agama Allah,..
Tp kdg2 aku terleka dengan dunia….
Semua org tgk aku……
Tnpa aku sedar atau aku x sedar…
Klu ak sedar,cpat2 ak taubat…
Tp yg aku x sedar…..
Aku takut…. Ya Allah…..
  
Mlm td ak t’pk kata2 kwnku…
Mcm mne klu aku jd org yg di tapis…..
Dptkah aku merasai kemanisan iman sperti ini…..?????
Aku x nk…..
Aku nk berada di jln ni….
Ak nak bersama-sama kwn2 lain…
Aku nak merawat umat islam,…
Aku nk Allah tgk aku….
Aku nk jmpe Rasulullah….
Aku x nk tercicir…..
Ya Allah bantu lah aku….
Hanya ENGKAU tempat aku memohon…..


No comments:

Post a Comment